Tippek arra az esetre, ha az állásinterjú skype-on történik
Ahhoz, hogy esélyesek legyünk egy állás megszerzésére nem elég az önéletrajzírás során minden apró részletre figyelni és egy jól megírt önéletrajzot beadni. Az állásinterjún is meg kell állni a helyünket. Ebben a blog bejegyzésben összegyűjtöttem pár tippet arra az esetre, ha az állásinterjú Skype-on, vagy telefonon történik.
Az időeltolódás
Elsőre furcsa lehet, de ha külföldi állásra jelentkeztünk, akkor ez egy fontos tényező lehet. Ezért az értesítőben jól nézzük meg az időpontot, hogy helyi, vagy magyar idő szerint van megadva.
A hangunk árulkodik rólunk
Az első benyomás itt is sokat nyom a latba, nem mindegy, hogy hogyan veszük fel a telefont, mit mondunk először. Ha állást keresünk, nem tudhatjuk, mikor jön a „hívás”. Készülj fel az udvarias és professzionális - a személyiségedhez és a megcélzott pozícióhoz illő - bejelentkezésre: „X.Y. vagyok, jó napot kívánok!” Ha ismeretlen, vagy rejtett számról hívnak, mindig így vegyük fel. Különösen fontos ez a felkészülés Skype-hoz, mert a többség informális csevegésre használja, aminek a hangneme egy HR-essel nem a biztos, hogy a legmegfelelőbb.
Most nem alkalmas
Ha alkalmatlan pillanatban hívnak, jobb, ha nem vesszük fel. Ha látszik a szám, hívjuk később vissza. Hogyha mégis felvesszük, ne szabadkozzunk. „Örülök, hogy hívtak, de sajnos ebben a pillanatban nem tudok beszélni, hívhatom önt 3 óra után?” Ha tényleg nem alkalmas az időpont, ne magyarázkodjunk, egy tőmondatban kérjük arra a telefonálót, hogy hívjon vissza. A például a Skype chat funkcióját használva hasonlóan kérhetünk halasztást. Ennek megvan az előnye: lehetőséget ad a felkészülésre, átnézhetjük a céggel kapcsolatos információidat, jegyzeteinket.
Felkészülés
Mindenekelőtt tisztázzuk magunkban, mit szeretnénk elérni az interjúval: ez többnyire az, hogy behívjanak egy személyes beszélgetésre.
Gondoljuk át, és fogalmazzuk meg a három legfontosabb érvet a felvételünk mellett, amelyet mindenképpen el akarunk mondani. Sokat segíthetünk ezzel a felvételiztetőnek, akinek így nem indirekt információból kell kihámoznia a lényeget. Legyenek példáink, történeteink érveink alátámasztására.
Telefonos interjúnál sokat segíthet, ha számítógép előtt ülünk, és (előre) megnyitjuk a cég honlapját, meg egy keresőt, ahol akár beszéd közben is utánanézhetünk néhány dolgoknak. Ugyanezt, nem tehetjük meg, ha a számítógépünk videókameráját használjuk, mert látszik és behallatszik minden. Teszteljük a hátteret, csak az látszon, amit valóban szeretnénk. A környezet is nagyon fontos ezért, az interjú idejére keressünk egy csendes nyugodt helyet.
Figyeljünk a beállításokra!
A többség, amikor a barátaival, családjával beszél, videót is használ a (pl. Skype) beszélgetésekhez. Érdemes figyelnünk arra, hogy vagy kikapcsoljuk a kamerát, amikor egy potenciális munkáltatóval beszélünk, vagy pedig olyan környezetet biztosítsunk, ami nem rontja a rólunk alkotott képét. Például egy bevetetlen ruhákkal teli ágy a háttérben valószínűleg rontani fogja az összbenyomást, amíg például egy jól megválogatott könyvekkel teli könyvespolc meg javítani. A profilképed és a mottód sokat elárulhat, válaszd ki gondosan! Kapcsoljuk ki a hangjelzéseket, zárjuk be az összes egyéb ablakot, lépjünk ki minden nem szükséges alkalmazásból.
Az időeltolódás
Elsőre furcsa lehet, de ha külföldi állásra jelentkeztünk, akkor ez egy fontos tényező lehet. Ezért az értesítőben jól nézzük meg az időpontot, hogy helyi, vagy magyar idő szerint van megadva.
A hangunk árulkodik rólunk
Az első benyomás itt is sokat nyom a latba, nem mindegy, hogy hogyan veszük fel a telefont, mit mondunk először. Ha állást keresünk, nem tudhatjuk, mikor jön a „hívás”. Készülj fel az udvarias és professzionális - a személyiségedhez és a megcélzott pozícióhoz illő - bejelentkezésre: „X.Y. vagyok, jó napot kívánok!” Ha ismeretlen, vagy rejtett számról hívnak, mindig így vegyük fel. Különösen fontos ez a felkészülés Skype-hoz, mert a többség informális csevegésre használja, aminek a hangneme egy HR-essel nem a biztos, hogy a legmegfelelőbb.
Most nem alkalmas
Ha alkalmatlan pillanatban hívnak, jobb, ha nem vesszük fel. Ha látszik a szám, hívjuk később vissza. Hogyha mégis felvesszük, ne szabadkozzunk. „Örülök, hogy hívtak, de sajnos ebben a pillanatban nem tudok beszélni, hívhatom önt 3 óra után?” Ha tényleg nem alkalmas az időpont, ne magyarázkodjunk, egy tőmondatban kérjük arra a telefonálót, hogy hívjon vissza. A például a Skype chat funkcióját használva hasonlóan kérhetünk halasztást. Ennek megvan az előnye: lehetőséget ad a felkészülésre, átnézhetjük a céggel kapcsolatos információidat, jegyzeteinket.
Felkészülés
Mindenekelőtt tisztázzuk magunkban, mit szeretnénk elérni az interjúval: ez többnyire az, hogy behívjanak egy személyes beszélgetésre.
Gondoljuk át, és fogalmazzuk meg a három legfontosabb érvet a felvételünk mellett, amelyet mindenképpen el akarunk mondani. Sokat segíthetünk ezzel a felvételiztetőnek, akinek így nem indirekt információból kell kihámoznia a lényeget. Legyenek példáink, történeteink érveink alátámasztására.
Telefonos interjúnál sokat segíthet, ha számítógép előtt ülünk, és (előre) megnyitjuk a cég honlapját, meg egy keresőt, ahol akár beszéd közben is utánanézhetünk néhány dolgoknak. Ugyanezt, nem tehetjük meg, ha a számítógépünk videókameráját használjuk, mert látszik és behallatszik minden. Teszteljük a hátteret, csak az látszon, amit valóban szeretnénk. A környezet is nagyon fontos ezért, az interjú idejére keressünk egy csendes nyugodt helyet.
Figyeljünk a beállításokra!
A többség, amikor a barátaival, családjával beszél, videót is használ a (pl. Skype) beszélgetésekhez. Érdemes figyelnünk arra, hogy vagy kikapcsoljuk a kamerát, amikor egy potenciális munkáltatóval beszélünk, vagy pedig olyan környezetet biztosítsunk, ami nem rontja a rólunk alkotott képét. Például egy bevetetlen ruhákkal teli ágy a háttérben valószínűleg rontani fogja az összbenyomást, amíg például egy jól megválogatott könyvekkel teli könyvespolc meg javítani. A profilképed és a mottód sokat elárulhat, válaszd ki gondosan! Kapcsoljuk ki a hangjelzéseket, zárjuk be az összes egyéb ablakot, lépjünk ki minden nem szükséges alkalmazásból.